Tag Question : by Siti Syilah


Before I start to answering Siti Syilah question , I would like to announce that , this is my first installation of got tagged question segment in my blog . Hurray ! . Haha For those out there who don't know what is "tag question" is . I will try to explain it a lil bit about it . To me it's unlike the usual form of questions, question tags do not use typical question words, as in the example above.Instead, they usually follow the structure below From my observations of main statement + tag statement .
For example “Do you like anime? If so, what your favourite anime?” In this example, the first part “I like Anime so much , now I tried to recover back Dragon ball start from 1 st episode” seems like a statement describing a fact . Haha who cares just answer it ! haha rather than a question. But the second part of the sentence, “aren’t they?” is the tag and this part changes it from an ordinary statement into a question. You can turn any statement into a question in this way.


Alright enough already and let's start answered all of these questions by Siti Syilah  .So ! Are you Ready ? Alright ! here's goes nothing . Haha

  • Do you like anime? If so, what's your favourite anime?   


Of course ! There are sooo many good animes out there and i think you have just yet to find one that really interests you. For 2015 - 2016 , One Punch Man ( Seinen Super Hero ) , Haikyuu S1 / S2 ( Sports Anime - Voleyball ) and Of course Noragami Aragoto ( Shounen ) . Pretty interesting story and there are some parts that are really thought provoking but surely it some badass anime ! Keep asking your friends for recommendations and i'm sure you'll find one that you like soon. Then you'll be able to appreciate the beauty of animes. I remembered my friends once said this "Anime is like poetry in motion" 

  • Which place would you like to go?

Eventhough I'm already've been these two places before but I still want to say , "I want to re-visit Japan more !" and of course "re-visit back to Saudi Arabia" ( Mekah and Madinah )

There's a reason I want to visit Japan again bcs one of the city I visit is Tokyo is so clean to the point where it almost looks brand new. Not one scrap of rubbish is strewn on the pathways or dropped as litter; no large bin bags are left festering for collection; the ‘five-second’ rule of eating something dropped on the floor could turn into the ‘five-minute’ rule haha and no graffiti can be found covering an old wall or alleyway. ( actually I saw one in vending machine but yet it's still clean ! ) Tokyo is the window into the future where people respect their surroundings. It’s as clinical like our neighbours country no need to mentions "Clue - Lion" Haha Ahh almost forgot ! . When you go over , everyone will help you . Every time I have asked for directions, the person hasn’t just pointed, they have walked me right to the spot. Arigatou ( Thank you ) to the kindess of stranger . Haha

And there's also a reason why I want to re-visit Saudi Arabia probably the most beautiful thing about the trip was the re emphasis it gave me to focus my life on the akhirat (the next life). As I was sitting there in the haram (name for the holy mosques in Mekah and Madinah) or in Malay often said "Ka'abah staring at the Kaa'bah I felt like I was getting a little piece of heaven. . Mekah and Madinah I will go there again , In shaa Allah


  • List 5 favourite of your movies/anime/cartoon.
 



  •  What do you want to do in your life?
Actually I have a dream . After I graduate from NUS next year and after I got married . Got a perfect job ( Doing business ) , I want to travel with my future wife ( In shaa Allah ) , have a skill in Arabic language , so I can do a research in Al-quran , I want to follow a good personalities , which is good role model to mankind like Nabi Muhammad SAW and explore this world more . Most of you probably agree with me that travelling is fantastic right ?.  It can sometimes also be challenging and stressful as you are thrown between time zones, have to stay on top of itineraries and means of transport and find your way through unfamiliar territory, often hampered by lack of local language skills. For experienced traveller or none traveller they will said Yes ! But my passions with this travelling , my passions with anime and my passions to have a perfect Arabic language skill . I can't ignore them all bcs to me it gives me motivate to move on to the next level . Everyone have a dreams right. So what's yours ? Hehe

  •  Which blogger , do you like the most?
This one is pretty hard to answered because there's a lot of blogger through my mind these days but there's one blogger , I means his like an entrepreneur blogger who always talk and promote japanese culture , I read his post every weeks and never missed his post till now . Of course , the one and only - Mr Danny Choo ( Japanese Culture )



So here's my question :
  • What's your favourite Doa from the Quran ?

  • If you have an opportunity to go Around the world . Which country do you like to visit the most ?

  • What type of guy/girl do you like/attract  ? Hey , your mom gonna ask you someday . Haha

  • What do you want to achieve in your life ?

  • We already've know Nabi Muhammad SAW is the best Role Model for Mankind , there's a lot of achievement he do with his great attitudes . So here's the question . So which of his character/personalities do you want to follow it forever ?

P.S - You guys can answer it in English / Japanese and Bahasa Melayu (Malaysia)


Tag - Ukhti Ninja , Siti Syilah , Idiey , Ombak Bergigi , AmiraReen
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

29 comments:

  1. I just read prophet Muhammad biography yesterday at NUS library . I know a lil bit about him and yet I know his a role model to mankind

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah did you mean B4 right ? that was only a preview to these books , NUS doesnt have a full versions yet but you can find it at Nuur initiatives at Tampines and also you can find one at MCS singapore as well . Oh one more thing ! there's also a versions of 2014 / 2015 . I would like to suggest you to take 2015 versions . It's easier to understand n there's more photos in it , so you can imagined back to their history :)

      Delete
  2. this is like the second time for me xD Hahahahhaa. k thanks syamsid :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha Now I just realised you did'nt change the account to your original self but still I know it was you "Idiey" Haha . Btw thanks for tag as well :)

      Delete
  3. - Idiey LOL i forgot to switch the google account hahahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha alright this is become more and more hilarious . Haha no worries . As long as you got those tag . Fine by me :D

      Delete
  4. One Punch Man? I just go with Noragami Aragoto now.. And K return Kings.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Both are actually good , there's so many Anime that I need to watch , yet it's still good either haha! but I'll definitely will decide the best out of the best of Anime . :) Thanks for your comment Aienienka Peter :)

      Delete
  5. Assalammualaikum dhuha, ohhh thanks coz tagged me. I will answer your question. So please wait my entry okay.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummusalam Om , it's my pleasure and thank you for your reply , answered this question . Of course , take your time , don't worry , no need to rushing , just answer this question with ease :) . Ganbarou ! :D

      Delete
  6. I've answered your questions, thank you for tagging me! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Amira , Oh my gosh , you are following my blog , of course I will following you back . Once again , thank you so much ! :D

      Delete
  7. Ok here one extra question: what makes you want to revisit those places?
    hee hee hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha I already've mention it up there , already answered before you ask . Haha power kan . Did you know ,I'm the only blogger who knows the future . Haha Just kidding . Thanks for those question .. :D

      Delete
  8. Wow, tergamam bila baca semua jawapan ni. HEHE. okay, give me a lil bit time to answer it :)

    ReplyDelete
  9. Hey, I've answered your questions, thank you for tagging me xD

    http://sitisyilah.blogspot.my/2015/12/tag-question-by-syamsid-blog.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much for answeing my my tag question . Ohooo tak sabar nak tengok ! (^_^)

      Delete
  10. Replies
    1. Haha there's a reason why did I ask that question . It's like finding a trueself . Haha

      Delete
    2. A treuself of mine to fine the right one . There's a lot to explain but I will make it simple which is "Marriage" weee

      Delete
  11. Salam alaik! Dah jawab, maaf lambat :D

    http://ukhti-ninja.blogspot.my/2016/01/tag-question-game-5-soalan-daripada.html

    ReplyDelete
  12. I am agree, Japan and Saudi Arabia will always be on the list! The things about Japan are their very clean habit and their respect towards everything are amazing.
    When I read about "future wife", it reminds me to my friends in my school's islamic community, the topic that will never end...pasal jodoh~omg xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHA you can't never say NO to the topics there's a women and man involve which is called "A married life" or more specific we called that "LOVE" . Hot topics every year is like em , when we have a chit chat with a friends ,mostly they said like this (exampled) "Hey Syamsid ! I saw Febby this afternoon, damn she looks gorgeous, I should date her" haha and here we go again , always facinated about Love love and love . Haha

      Delete
  13. When was the last time you visit Mekah? ahhhhh i really miss that Holy Place :(

    Harapnya Allah bagi peluang lagi pergi sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. First one was 2013 , 2nd was in 2015 . I kind of miss those places A LOT !! , My fav place to go is Gua Hira' . For some reason when I start to climb those leader , I'm always think that "I cant believe I was there" and yet yes it is ! looking forward to go again . In shaa Allah :)

      Delete